Renault Grubu, 2017 yılında satışlarında 5 yıl üst üste artış kaydederek 3 milyon 761 bin 634 satış adedi gerçekleştirdi. Yüzde 2,3 büyüyen pazarda Renault Grubu (Lada dahil), binek + hafif ticari dünya satışlarında yüzde 8,5’lik bir artış kaydetti. Grup’un pazar payı 2016’ya göre 0,2 puan artış ile yüzde 4 olarak gerçekleşti.
Renault ve Dacia markaları sırasıyla 2 milyon 670 bin 982 adet ve 655 bin 235 adet ile rekor satış gerçekleştirdi. Lada’nın satışları 17,8 oranında artış kaydederek 335 bin 564 adet olurken, Renault Samsung Motors’un satışları yüzde 10,1 düşüş ile 99 bin 846 adet olarak gerçekleşti.
Renault Grubu Ticari Direktörü Thierry Koskas “2017 yılında 3,7 milyonu aşan satış adedi ile Grup olarak yeni bir rekora imza attık. Tüm pazarlarda satış hacimlerimizi ve pazar paylarımızı arttırmaya devam ediyoruz. Ürün yenileme ve coğrafi açılım stratejimiz meyvelerini veriyor. 2018 yılında, Drive the Future planımız kapsamında satışlarımızı artırmaya ve globalleşmeyi sürdüreceğiz.” dedi.
İlginizi çekebilir
Yüzde 3,3 büyüyen Avrupa pazarında, Grup’un satışları yüzde 5,6 artarak 1 milyon 911 bin 169 adede ulaştı. Grup’un, Avrupa pazarındaki payı 0,2 puan artarak yüzde 10,8 olarak gerçekleşti.
Renault, tek başına satışını yüzde 3,7 arttırdı ve pazar payı yüzde 8,2’ye yükseldi. 2016 yılında yenilenen Megane Ailesi ve 2017 Haziran’da gerçekleşen yeni Koleos lansmanı, Renault’nun satışlarının artmasında önemli rol oynadı. Captur, segmentinde 1 numara iken, Clio Avrupa’nın en çok tercih edilen 2. modeli olmayı sürdürdü.
Renault, elektrikli otomobil pazarında yüzde 23,8’lik pazar payı ile liderliğini sürdürüyor. Marka, satışlarını yüzde 38 arttırdı. Avrupa’nın en çok satılan elektrikli otomobili ZOE’nin satışlarında ise yüzde 44 artış kaydedildi.
Dacia, 2018 yılı başında lanse edilecek Yeni Duster’ın katkısı olmaksızın, satışlarını yüzde 11.7 arttırarak 463 bin 712 adet ile Avrupa rekoruna imza attı. Markanın pazar payı ise 0,2 puan artış ile yüzde 2,6’ya ulaştı. Bu artış, 2016 yılının sonunda ikinci fazı lanse edilen Sandero’nun elde ettiği başarılı sonuçlar sayesinde elde edildi.
Avrupa dışında yer alan bölgelerin tümünde satış hacmini ve pazar payını artıran Renault Grubu’nun satışları, yüzde 3,3 büyüyen pazarda yüzde 11,6 artış gösterdi. Avrupa dışındaki satış rakamı, toplam satışların yüzde 49,2 oranında önemli bir bölümünü oluşturuyor.
Renault Grubu, yeni ürün gamının başarısı sayesinde Rusya’da Renault Kaptur, LADA Vesta ve LADA XRAY, Çin’de Koleos, Türkiye’de Megane Sedan, Amerika’da ise Duster, Oroch ve Kwid ile pazardaki yerini sağlamlaştırdı.
Türkiye’de Renault, yüzde 2,8 daralan pazarda satışlarını yüzde 7 artırarak (130 bin 276 satış adedi) tarihi bir rekora imza attı. Megane Sedan’ın başarısı, elde ettiği 39 bin 300 satış adedi ile kanıtlandı. Markanın pazar payı 1,3 puan artış ile yüzde 13,6’ya ulaştı ve Renault, binek ve hafif ticari toplam pazarda ülkenin bir numaralı markası oldu.
Son yorumlar